FORBRUG, KØB, SALG, NETHANDEL, TØJ

Tysk netbutik med tøj slår alle de danske i kundetilfredshed

Flag 15-10-13 ~2 minutters læsning · 245 ord

På kun godt et år er det lykkedes tøjbutikken Zalando.dk at overhale alle danske net-konkurrenter på kundetilfredshed. Den tyske netbutik scorer 62 i en undersøgelse af kundetilfredshed, som Brandhouse har lavet blandt 3000 personer. Lige efter følger Din Tøjmand, Salling og Zizzi.

Zalando hører hjemme i Berlin og blev først stiftet i 2008. Firmaets danske netportal blev lanceret så sent som i juli 2012.

Entreen på det danske marked skete dog med en kraftig offensiv, og i løbet af få måneder var Zalando den næstmest populære netbutik i Danmark. Det er aldrig før sket i dansk nethandels historie, fortæller Annette Falberg, der er direktør for Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH).

Successen for det tyske firma er allerede så stor, at der begynder at lyde advarsler om et begyndende monopol. Anders Holch Povlsen, indehaver af modekoncernen Bestseller, har dog til en vis grad valgt at «joine» Zalando i og med, at han for få måneder siden købte cirka 10 pct. af virksomheden. Han mener, at de danske modebutikker er nødt til at slutte sig sammen, hvis de skal klare sig.

Zalando beskrives som et utroligt nemt websted at handle på, selv om det har et enormt udvalg. Dertil kommergratis fragt og gratis returret. Oveni det hele kommer så firmaets rabatkoder, som kunderne får til både sig selv og en bekendt. Det er den cocktail, der på så kort tid har trukket så mange kunder til, mener Camilla Birch fra konsulentvirksomheden Birch & Birch ifølge artiklen.

Skribentmail:

Mere info: http://www.business.dk/detailhandel/zalando-brager-frem-paa-dansk-modemarked